середу, 5 лютого 2020 р.

Дидактичні ігри на склад числа з двох менших

Дидактична гра "Яблучка"

« Гра з яблуками»
Вихователь загадує загадку:
Весною -  цвіт.
Восени - плід
На дереві гойдається,
Червоним боком пишається.    (Яблуко)
Біля кожного числа має стояти по троє дітей із яблуками різного кольору.
Запропонувати дітям перевірити, чи правильно вони виконали завдання.
(Діти обмінюються яблуками й таким чином перевіряють одне одного.)
Гру потрібно повторити, попередньо поклавши яблука на стіл.


«У якій руці скільки?»
Вихователь пропонує перелічити кружечки, які він тримає в руках:
- Скільки всього в мене кружечків? (Чотири кружечки)
Педагог розкладає їх у дві руки й каже: «Ви маєте відгадати, скільки кружечків в одній руці, скільки в другій і скільки кружечків разом.
Домовимося, що спочатку будемо говорити, скільки кружечків у лівій руці, а потім – скільки в правій. Наприклад, два і два – разом чотири. Як я розклала?»
Діти намагаються вгадати, починають перелічувати можливі варіанти. Якщо вони не відгадали задуманий вихователем варіант, можна сказати: «Так може бути, але в мене те так».
Гра продовжується доти, доки діти не відгадають. Гравець, що правильно назвав , скільки в якій руці сховано кружечків, стає ведучим. Тепер він розкладає кружечки в обох руках і викликає дітей доти, доки хтось не назве задуманий ним варіант. Гру повторюють кілька разів.
Примітки
* Коли дитина розкладе кружечки, обов’язково перевірте, як вона їх розклала.
* Нагадайте дітям, щоб вони не забували говорити не лише скільки кружечків у кожній руці, але й скільки їх усього.
* Під час гри, у ході первинного ознайомлення зі складом числа, доцільно залишити як підказку всі варіанти складу числа.
* Матеріалом для гри можуть бути невеликі предмети, наприклад, гудзики, горіхи, камінці (тобто все те, що дитина може сховати в руках).

                                                      Мовчанка
Варіант 1 Вихователь показує цифрову карточку. Діти повинні підняти дві такі цифрові карточки, щоб сума чисел, які вони позначають, дорівнювала заданій вихователем.
Варіант 2 Вихователь показує карточки з числовими прикладами на додавання і віднімання в межах 10. Діти піднімають карточку з цифрою, що означає число, яке удержується в результаті арифметичної дії.
Обладнання: Демонстраційні цифрові карточки, цифрові карточки від 1 до 10
на кожну дитину, карточки з прикладами на додавання і віднімання у вихователя.

                                               Знайди собі пару
Діти стають у коло. За допомогою лічилки вибирається ведучий, який роздає кожному числові або цифрові карточки. За сигналом вихователя діти шукають собі пару – дитину з такою числовою фігурою ( або цифрою ),
Щоб в сумі вийшло задане вихователем число. Пари проходять через  «ворота», показуючи свої карточки. Вихователь разом з ведучим перевіряють правильність. « Неправильну» пару затримують, вона відходить в сторону і виправляє свою помилку. Коли всі пройдуть через ворота, діти розходяться,
обмінюються карточками, за сигналом знаходять пару і знову проходять у «ворота».  
Обладнання: по одній числовій або цифровій карточці на кожну дитину.

                                                Додати – відняти
Варіант 1  Вихователь роздає дітям по одній карточці з цифрами (від 1 до 10)
Потім показує демонстраційну картку з цифрою, а діти відкладають на столах відповідну кількість паличок. Виконавши завдання, вони піднімають карточку. Вихователь перевіряє правильність, потім пропонує помінятись карточками із сусідом і порівняти кількість паличок із цифрою на своїй карточці: якщо паличок менше, додати їх, якщо більше – відняти.
Обладнання: палички(по 10 на кожну дитину), карточки з цифрами від 5 до 10 (по одній на дитину).
Варіант 2 гра проводиться в формі змагання двох команд: хто швидше і правильно виконає завдання. Правильне виконання відзначається фішкою. В кінці гри підраховується, у якій команді більше фішок.

                                                    Ланцюжок
Варіант 1 грає невелика група дітей, решта спостерігають за правильність їх дій. Дітям роздають карточки з прикладами. Той, хто починає гру, читає свій приклад – всі інші знаходять відповідь. Той у кого приклад починається на це число читає свій, гра триває. Якщо дитина помиляється (розірвала ланцюжок), вона виходить з гри , на її місце стає друга .
Варіант 2 грають всі діти. Дитина, що починає гру, усно складає приклад на додавання чи віднімання в межах10, діти розв’язують його. Далі складають свій приклад, починаючи з числа, яке було одержане.
Обладнання: Карточки з числовими прикладами.

Немає коментарів:

Дописати коментар